مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست بازیکن مصدوم استقلال درانتظار امضای نکونام باشگاه استقلال فدراسیون فوتبال را تهدید کرد| سقف بودجه می‌شکند؟ بیرو، ز غوغای جهان فارغ! هلدینگ خلیج فارس برای بازیکنان استقلال سقف قرارداد تعیین کرد تردید علیپور برای پیوستن به پرسپولیس گولسیانی در پرسپولیس ماندگار شد دل کریم با پرسپولیس نیست | مدافع قطری در فکر بازگشت به کشورش درخواست نکونام برای جذب لژیونر پرسپولیسی کاروان چهل‌نفره ورزشکاران ایران در راه المپیک پاریس احتمال لغو سوپرجام قوت گرفت مربی میلان راهی عربستان شد هایجک استقلال به پرسپولیس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اتفاق عجیب در لیگ دسته یک بسکتبال بانوان| هیچ تیمی میزبان نمی‌شود!

  • کد خبر: ۹۱۰۶۱
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
اتفاق عجیب در لیگ دسته یک بسکتبال بانوان| هیچ تیمی میزبان نمی‌شود!
مورد عجیب لیگ دسته‌یک بسکتبال بانوان که مسابقات را به تعویق چندهفته‌ای انداخته است.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در‌حالی‌که قرار بود هفته گذشته، ۱۰‌آذر، رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال بانوان آغاز شود، در تاریخ موعود، این دیدار‌ها برگزار نشد و حالا با گذشت یک‌هفته بازهم خبری از این مسابقات نیست. مشکل اصلی این لیگ، نبود میزبان است!

فقط مشهدی‌ها میزبان شدند

۱۹ آبان جلسه هماهنگی لیگ دسته‌یک بانوان در سالن کنفرانس فدراسیون بسکتبال با حضور نمایندگان ۱۹‌باشگاه برگزار شد. با توجه به تعداد زیاد تیم‌ها، باشگاه‌ها به ۲ گروه شمال و جنوب تقسیم شدند و قرار است در ۳‌گروه پنج‌تیمی و یک گروه چهار‌تیمی به رقابت بپردازند. در همان جلسه زمان شروع بازی‌ها ۱۰‌آذر اعلام شده است. معیار گروه‌بندی تیم‌ها براساس فاصله شهر‌ها بود تا رفت‌و‌آمد برای تیم‌ها راحت‌تر باشد. قرار شد در هر گروه نیز میزبان از میان یکی از تیم‌ها انتخاب شود و در مراحل بعدی نیز تغییر کند.
اما اتفاقی عجیب رقم خورد و به‌جز گروه «ب» که مشهدی‌ها در آن حضور دارند، هنوز ۳ گروه دیگر کسی میزبانی را قبول نکرده است. هنوز دلیل این موضوع مشخص نیست و حتی فدراسیون بسکتبال، این تعویق ۲ هفته‌ای را اطلاع‌رسانی نکرده است.

خبری از مهمان‌نوازی نیست

شاید عجیب باشد، اما گویا هیچ‌یک از شهر‌های نیشابور، بجنورد، لواسان، بندرانزلی، اراک، بندر امام، بوشهر، اهواز، اصفهان، یزد، کرمان، سنندج و آبادان تمایلی برای میزبانی از مسابقات بسکتبال بانوان نداشته اند و به‌همین‌دلیل مسابقات شروع نشده به تعطیلی کشیده شد. فقط در مشهد هر ۲ تیم ژاویز و مولتی‌کافه اعلام کرده بودند که میزبانی گروه خود را قبول می‌کنند. البته تهرانی‌های گروه نیز نظر مساعدی برای میزبانی داشتند، اما در شهر‌های دیگر خبری از مهمان‌نوازی نبود!

بعد از لغو شروع رقابت‌ها از ۱۰‌آذر، با گذشت یک هفته از آن زمان، امروز سه‌شنبه ۱۶‌آذر نیز خبری از شروع بازی‌ها نیست و همچنان تیم‌ها به تمرین می‌پردازند. گفته می‌شود احتمالا این مسابقات از هفته آینده با تعیین میزبان‌ها از سوی فدراسیون بالاخره آغاز شود.

معرفی تیم‌های ۴‌گروه

در گروه «الف»، خانه بسکتبال نیشابور با تیم‌های خانه بسکتبال خراسان شمالی، هایپر گیلان، مهاد لواسان و صنایع دستی راستکردار بندرانزلی هم‌گروه است.
۲‌تیم مشهدی در گروه «ب» حضور دارند. نارسینا تهران، مولتی‌کافه مشهد، فدایی تهران و ژاویز مشهد، حریفان یکدیگر در این گروه هستند و یکی از تیم‌های تهرانی این گروه ابتدای ماه از حضور در مسابقات انصراف داد.

در گروه «ج»، اکسیژن اراک، خانه بسکتبال بندر امام‌خمینی (ره)، باژوند بوشهر، پیشتازان اهواز و ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفته‌اند و در‌نهایت گروه آخر با نام گروه «د» تیم‌های داتیس یزد، رشیدی کرمان، خانه بسکتبال سنندج و خانه بسکتبال آبادان را در خود جای داده است.
فدراسیون اعلام کرده است بازی‌ها به‌صورت نیمه‌متمرکز برگزار می‌شود، هر هفته پنجشنبه و جمعه بازی‌ها در ۲ روز برگزار می‌شود و یک هفته بین بازی‌ها فاصله خواهد بود. از ۴ گروهی که در مرحله مقدماتی شکل گرفته شده است، تیم‌های برتر به مرحله نهایی صعود می‌کنند و در‌نهایت ۲ تیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد.

نگاهی به ۳ نماینده استان

خراسان رضوی در فصل‌۱۴۰۰، ۳ نماینده در لیگ دسته‌یک خواهد داشت؛ خانه بسکتبال نیشابور که با بهترین نتایج فصل قبل از لیگ دسته‌۲ صعود کرده است به‌همراه ۲ تیم مشهدی ژاویز و مولتی‌کافه.
مولتی‌کافه و سینام، فصل گذشته لیگ‌برتری بودند. قرار بود امسال یکی از این ۲ تیم در سوپرلیگ باقی بماند و تیم دیگر راهی لیگ شود تا چراغ بسکتبال بانوان مشهد روشن بماند و پشتوانه هم شوند؛ اما آغاز زودهنگام مسابقات لیگ برتر، برنامه‌های تیم سینام را که امسال نام ژاویز گرفته است، برهم زد و تیم به‌دلیل نداشتن زمان کافی برای تمرین، قید لیگ برتر را زد و راهی لیگ‌یک شد.

این تیم تقریبا همان ترکیب سینام را دارد و با هدایت سمانه سقا راهی میدان می‌شود. اما مولتی‌کافه برخلاف فصل پیش امسال کاملا بومی شده است. موضوع درخورتوجه کادرفنی این تیم است که از بازیکنان باتجربه بسکتبال مشهد تشکیل شده است. جمیله نگهبان، کاپیتان سابق تیم سینام، سرمربی جدید مولتی‌کافه است و غزاله کاظمی به‌عنوان مربی در تیم حضور دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->